Likovnice

UMETNIŠKA delavnica  za 5,6-letnike in osnovnošolce

Naš atelje …

 

unnamed

Vsak otrok je umetnik.

                                           Pablo Picasso

… je namenjen otrokom, ki radi ustvarjajo ali pa potrebujejo spodbudo, da lahko sproščeno ustvarjajo. V šoli, vrtcu in doma mogoče zmanjka časa ali pa ni tiste prave pozornosti, ki bi jo otrok potreboval, da lahko izživi svojo potrebo po ustvarjanju. Umetniške delavnice so poseben čas, kjer lahko otrok v skrbno pripravljenem prostoru v majhni skupini sovrstnikov pridobi nove tehnike in znanja ter ideje, ki jih lahko s pridom uporabi tudi doma. Med slikanjem bodo otroci spoznali dela umetnikov,obiskali narodno galerijo in tam ustvarjali, naslikali svoj portret, tihožitje, ustvarjali na glasbo, se spoznali z najrazličnejšimi likovnimi tehnikami kot so

  • grafitni svinčnik,
  • oglje,
  • akril,
  • akvarel,
  • mehki pastel,
  • oljni pastel,
  • glina,
  • kolaž

in še in še.

 

Delavnice bo vodila …    

90

 

… akademska slikarka in montessori pedagoginja mag. Evgenija Jarc. Živi v Ljubljani, kjer ima tudi svoj atelje. Poleg slikarstva se posvečata tudi ilustraciji. Njene slike in ilustracije lahko vidimo na številnih samostojnih in skupinskih razstavah. Evgenijina druga strast pa je delo z otroki. Poleg slikanja v svojem ateljeju namreč dela tudi v vrtcu Preprostomontessori v Vrhniški hiši otrok. Ima številne izkušnje z vodenja likovnih delavnic za odrasle in otroke (z osebami z motnjo v duševnem razvoju v skupnosti Barka, z otroki s posebnimi potrebami v ZGNL, z likovne šole Art tečaji, v Župniji Šentvid je vodila delavnice za otroke, v MIC tečaje za odrasle, delala še v Montessori vrtcih Rahelina hiša otrok Preska, Gorenjska in Vrhniška hiša otrok).

Odkar ve, riše zase in se zaveda, da je neizmerna sreča, če človek spozna svoj domišljijski in ustvarjalni vrelec in se lahko čudi lepoti.

 

 

Dobivamo se

 

henri-matisse-snail

 

Vsak ponedeljek ob 17.00 do 18.00 v Vrhniški hiši otrok, na Robovi c. 27 na Vrhniki.

Če te le malo mika pridi na prvo predstavitveno srečanje, ki bo

17.10. 2016 ob 17.00.

Tako se boš laže odločil.

 

*Otroci naj prinesejo večjo staro majico za zaščito, da bodo lahko bolj sproščeno ustvarjali. Cena delavnic znaša 220 evrov + 20 evrov za stroške materiala.

 

 

Ustvarjam  po principu pedagogike montessori…

 

2

 

Domišljija je veličastna šele, ko jo človeška bitja s pogumom in močjo uporabijo za ustvarjanje

 

M. Montessori

Otroci  imajo v pripravljenem prostoru  na razpolago različne materiale, preko katerih  spoznavajo načine likovnega izražanja. Po principu pedagogike montessori imajo možnost izbire in ne delajo vsi iste tehnike hkrati. Če ima otrok možnost izbire, samostojnega dela, potem počasi pridobiva zaupanje vase, s tem pa  se izboljšuje otrokova samopodoba. Vedno bo na razpolago slikarsko stojalo z barvami in različne druge tehnike, da lahko otrok prosto pristopi in ustvarja. Asistent je tisti, ki poskrbi za pripravljen atelje; spodbuja in pomaga, vendar pa ne posega in ne popravlja otrokovega kreativnega izražanja. Otroku daje ravno toliko opore, kot je potrebuje, da ustvarja sam. Likovna dejavnost je delo, pri katerem ni cilj končni izdelek otroka ampak njegovo eksperimentiranje z novo likovno tehniko, spoznanje novih materialov, orodij, njihovo rokovanje. Skupina največ desetih otrok je heterogena, kar pomeni, da se otrok uči tudi od sovrstnikov.

 

 

Likovno izražanje …

 

“Domišljija je vse. To je predogled velikih stvari, ki jih prinaša življenje. Domišljija je pomembnejša od znanja.” 

Eistein

Otroci skozi umetnost izrazijo sebe, sledijo svoji domišljiji in iščejo primeren način, da se izrazijo. Pri tem je mentor asistent, ki jim pokaže, kako lahko to storijo. Pomembno je, da je ta pomoč ravno pravšnja ter da spodbuja in ne ovira otrokovega razvoja. Otrok skozi likovno izražanje sporoča kompleksne emocije in občutja, kar je zelo pomembno, saj še ne zmore izraziti vsega, kar doživlja. V likovnih delih otrok predstavi svoja občutja, čustvene vsebine, lahko prikaže in opiše nek dogodek ali stvar, izrazi svojo etično presojo o osebi ali dogodku. Otroku so za likovno izražanje bistvena doživetja in akcije. Preko likovnega motiva se otrok ukvarja z likovno problematiko. Motiv je tisto, kar otrok nariše, naslika ali zmodelira v okviru teme, s katero se ukvarja. Skozi ustvarjanje išče nekonvencionalne rešitve, ki niso usmerjene v izdelek ampak v srečo in zadovoljstvo, da lahko slika, riše, lepi … Občutek za lepo, čudenje nad lepoto v naravi ali v umetniški delih je pomemben del otrokove vzgoje.

Oseba s kreativno pismenostjo – osnovno razumevanje duševnih, čustvenih in družbenih orodij za uporabo ustvarjalne misli in komunikacije – je sposobna najti in pripisati pomen svojemu svetu, namesto da bi čakala, da mu bo pomen pripisan od zunaj. Otrok pa, ki se uči umetnosti, se uči mnogo več kot samo to, kako slikati. Sedaj je opremljen s sposobnostjo videti probleme,opazovati in iskati rešitve skozi lastno ustvarjalnost.

 

(Deloma povzeto po blog zapisu If You Want Your Children to Survive the Future, Send Them to Art School na spletni strani http://www.huffingtonpost.com/dustin-timbrook/want-your-children-future-art-school_b_9131836.html.)