Vrhniška hiša otrok

Robova cesta 27, 1360 Vrhnika

e-pošta: preprostomontessori@gmail.com

Mbt: 041 481 777

Poslovni čas:

Vrhniška hiša otrok je odprta ob delavnikih  od 7.00 do 16.30.

Vrtec je zaprt na državne praznike in:

– med božičnimi počitnicami, vključno s 24. 12.
– 3 tedne med poletnimi počitnicami.

 

 

Vrhniška hiša otrok odprla vrata otrokom

S 1. septembrom 2014 smo v Vrhniški hiši otrok na Robovi cesti 27 na široko odprli vrata prvim otrokom.

Prijetno urejeni prostori hiše so že postali naš drugi dom – soba za mlajše otroke, kuhinja in jedilnica v pritličju hiše, v prvem nadstropju prostori za starejše otroke ter čudovita terasa in vrt. Otroci že navdušeno izbirajo dejavnosti s področja vsakdanjega življenja, zaznavanja, jezika, matematike, kozmične vzgoje, umetnosti ter senzomotorike. Otroci, starši in vzgojiteljice smo vsak dan bolj povezani med seboj.

Srčno si želimo, da bi se nam v naši hiši pridružili še drugi otroci. Vsi, ki se nam želite pridružiti, vabljeni k vpisu. Za vsa dodatna vprašanja smo vam vedno z veseljem na voljo na preprostomontessori@gmail.com ali 041-481 777. Prisrčno vabljeni!

Ko se v dobrem združijo dobri ljudje, nastajajo dobre stvari, preproste in lepe za ljudi. 

 

Letak- VHOs karakterjem tudi na Vrhniki-str1

 

VRHNIŠKA HIŠA OTROK  – vrtec po montessori pristopu bo v jeseni odprl svoja vrata tudi na Vrhniki

Po bogati, opogumljajoči izkušnji pred slabim letom dni odprte Gorenjske hiše otrok v Radovljici in po vodenju različnih montessori programov na Vrhniki smo ekipa, ki smo si nadeli ime Preprosto montessori, dobili novih moči in zagona, da odpremo vrata hiše otrok tudi za družine vrhniške okolice. Saj nam pretekle izkušnje, ki jih ni malo, kažejo, da imajo otroci preprosto radi montessori. Prav tako pa tudi njihovi starši, katerih spodbude so nam pomagale k tej, v teh časih, ne ravno lahki odločitvi. Naša ekipa preprosto zaupa v moč življenja, ki ga najbolj izžarevajo prav otroci. Za naše hiše otrok si želimo, da so odgovor na njihova hrepenenja.

Letak- VHOs karakterjem tudi na Vrhniki-str3

Samostojnost, prijaznost, strpnost, samodisciplina, koncentracija, spoštovanje, odgovornost in čut za drugega, navdušenje za učenje, red, veselje do dela, upoštevanje meja, svoboda, mir… vse to si želimo za naše otroke. Toda kje iskati teh  vrlin in vrednot… brez skrbi, ta pot že obstaja, po njej je hodilo že mnogo družin, tlakovala pa nam jo je prva italijanska zdravnica, Marija Montessori, ki je preko opazovanj in dela z otroki s posebnimi potrebami odkrila, kaj otroci v resnici potrebujejo. Preprosto to, kar vidijo delati nas odrasle, vsakdanje stvari, kjer lahko pomagajo, kjer se lahko čutijo koristne, kjer lahko prispevajo svoj delež po svojih zmogljivostih. Potrebujejo pa tudi odrasle, ki jim bodo trdna opora pri njihovem polnem telesnem, duševnem, duhovnem in družbenem razvoju, da bodo lahko postali trdne osebnosti in odgovorni državljani, ki bodo sposobni pogumno prispevati k etični družbi – Vzgoja za mir.

Zakaj je Montessorijeva njene vrtce imenovala Hiša otrok? V prvi vrsti, ker je želela ustvariti drugi dom za otroke. Prednosti doma pred institucijo je zagotovo v njeni majhnosti, kjer se vsi med seboj poznajo in ima vsak posameznik posebno mesto. To bo tudi prednost naše Vrhniške hiše otrok, saj bomo imeli le dve skupini (1 do 6 let), kar je velika prednost pri ustvarjanju povezanosti. Tako vrtec veliko lažje postane dom, drugi dom za otroke, prav tako tudi za vzgojitelje in hkrati močna opora staršem. In to  je danes v tej hitri družbi zelo pomembno, da kot osebnost razvijemo vrednote, da lahko odkrijemo svoje potenciale, ki jih uporabimo v življenju.

Značilnost montessori je individualni pristop. Otroci delajo v prijetnem, sproščenem, blagodejnem vzdušju svobode in miru. Glede na to, za kaj je otrok v danem obdobju najbolj dojemljiv si lahko samostojno izbira delo oz. dejavnost. Izbira med materiali (didaktičnimi pripomočki in vajami) iz področij vsakdanjega življenja, zaznavanja, matematike, jezika, kozmične vzgoje (geografija, zgodovina, biologija, poskusi, fizike in kemije) ter umetnosti. Velik poudarek je na pripravi otroka na samostojnost, tudi pri skrbi zase, za svoje zdravje– zdrava prehrana (otroci tudi sami pripravljajo sadne malice, pečejo… ). Naša prednost je zagotovo tudi v tem, da je otrok tekom dopoldneva deležen celostnega razvoja in staršem tako v popoldanskem času ni potrebno iskati dodatnih spodbud za otrokov razvoj. Saj v naš vsakdan spontano  vključujemo tudi tuj jezik (prisoten naravni govorec), velik poudarek dajemo gibanju (dan začnemo s hojo po t.i. črti  katero obogatimo z vajami sodobnih senzorno-gibalnih tehnik). Pomembno nam je tudi življenje in gibanje na prostem, dejavnosti na vrtu (otroci imajo prost izhod na ograjen vrt tekom celega dneva) kjer tudi kaj zasadimo in potem pobiramo sadove. V montessori umetniško rokodelskem ateljeju pa otroci svoje doživljanje, spoznanja izrazijo preko umetnosti. Ne smemo pa pozabiti, da smo ljudje duhovna bitja, zato je pomembno, da otroku omogočimo tudi razvoj tega področja. Po želji imamo možnost tudi vključitve na Katehezo dobrega pastirja (za otroke 3-6 let) in/ali na glasbene urice po metodi Edgarja Willemsa. V hiši pa imamo tudi montessori terapevtko, tako da je po potrebi možnost tudi individualne specialne obravnave.